Laan der Verenigde Naties 60, 3314 DA, Dordrecht
078-2049047

Ik zit in het 2e jaar van de Ziektewet, hoe gaat dat verder en wat kan het Poortwachtercentrum voor mij doen?

Home Forums Algemeen Ik zit in het 2e jaar van de Ziektewet, hoe gaat dat verder en wat kan het Poortwachtercentrum voor mij doen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Anoniem

Ik zit in het 2e jaar van de Ziektewet, hoe gaat dat verder en wat kan het Poortwachtercentrum voor mij doen?

Beheerder Forum
    Sleutelbeheerder

Blijkt na de Eerstejaars Ziektewet-beoordeling dat u minder dan 65% kunt verdienen van het loon dat een gezonde persoon met een vergelijkbare opleiding of ervaring krijgt? Of heeft u geen mogelijkheden om te werken? Dan loopt uw Ziektewetuitkering door. U krijgt de Ziektewetuitkering nog maximaal een jaar. In de 52e week van uw ziekte heeft u een gesprek met uw re-integratiebegeleider of arbeidsdeskundige. U evalueert dan samen het Plan van aanpak. Zijn uw mogelijkheden om te werken verbeterd in het tweede jaar dat u ziek was? Dan kunnen de verzekeringsarts en de arbeidsdeskundige van het UWV besluiten om u opnieuw te beoordelen. Uw uitkering verandert niet. De hoogte van uw uitkering blijft gelijk. Het Poortwachtercentrum Drechtsteden kan u verder adviseren over proefplaatsing en detachering. Het is voor u maar ook voor uw ex-werkgever van belang dat u de juiste stappen zet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.